Felanmälan

LÄS MER

Observera att akuta ärenden felanmäler du INTE här

Vid brådskande ärenden:

  • Felanmälan som gäller kommunens gator och vägar samt vatten och avlopp, under kontorstid, görs till 0940-140 00 (vx).
  • Felanmälan som gäller vatten och avloppsanläggningar, under kvällar och helger, görs till 0940-383 10.
  • Felanmälan som rör Vilhelmina bostäder och kommunens fastigheter, under kvällar och helger, görs till fastighetsjour 0940-101 12.

................................................................................................................................

Välkommen att använda e-tjänsten för att göra felanmälan som inte är akut till kommunen.

Alla anmälningar som kommer till oss registreras, dokumenteras och besvaras. Du kan välja att lämna din felanmälan utan att tala om ditt namn, men då har vi ingen möjlighet att återkomma till dig med ett svar.

Alla ärendena hanteras olika snabbt. I vissa fall kan du få besked direkt, i andra fall kan det handla om ärenden som är svårare att lösa, då kan det behövas mer tid.

Notera:

Gällande Bredband/Vilnet görs felanmälan via telefon eller e-post. Telefonnummer, e-post och mer information finns på den här sidan: 
https://www.vilhelmina.se/trafik-och-infrastruktur/bredband-och-stadsnaet/support-och-felanmaelan/ 

Gällande Vibos bostäder görs felanmälan direkt till Vibo och inte via denna e-tjänst. Information om felanmälan till Vibo hittar du här: 
Gör en felanmälan om du fått problem med din VIBO-lägenhet - VIBO

Frågor om e-tjänsten

Vilhelmina kommun, växeln
vaxeln@vilhelmina.se
0940-14000

Personuppgiftsansvarig

Vilhelmina kommun, Kommunstyrelsen
gdpr@vilhelmina.se

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa